کفپوش

اجرای سرامیک و کاشی ضد اسید

کفپوش صنعت آریا » اجرای سرامیک و کاشی ضد اسید

کاشی ضد اسید چیست؟

در این مقاله تعریف کاشی ضد اسید، مشخصات کاشی ضد اسید، نحوه تست کیفیت ضد خوردگی کاشی ضد اسید، ویژگیهای کاشی ضد اسید، اندازه های کاشی ضد اسید، ضخامت کاشی ضد اسید، روش آزمون مقاومت اسیدی کاشی ضد اسید، سعی شده است به تفکیک بیان شود.

اجرای کاشی ضد اسید

بطور کلی مواد سرامیکی که بر پایه SiO2 و Al2O3 میباشند دارای مقاومتهای بالا در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده و بخصوص اسیدها میباشند. این نوع از کاشی و آجرها در برابر اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کلریدریک کاملا مقاوم میباشند ولیکن در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاوم نیستند. لازم بذکر است که کاشی و آجرهای پایه سرامیکی در برابر مواد قلیایی در دراز مدت نیز مقاومت ندارند.

ملات ضد اسیدی KA 700

ملاتی ضد اسیدی بر پایه سیلیکات پتاسیم همراه با مواد نگهدارنده در برابر خورندگی اسیدی می باشد . که در محل های در معرض تماس با کلیه اسیدهای قوی ( به استثناء اسید فلوئیدریک ) دمای بالا شستشوی ملایم با آب و همچنین مایعات قلیایی ضعیف ، مقاومت خوبی دارد . این نوع کاشی می‌تواند در محیط‌های صنعتی، آزمایشگاه‌ها، کارخانجات شیمیایی و غیره استفاده شود.

ثبوت ملات ضداسیدKA 700 در مقابل مواد شیمیایی مختلف در جدول شماره 1 ضمیمه می باشد.

مشخصات ظاهری ملات

ملات KA 700 دو جزئی و بصورت پودر مایع می باشد که با نسبت 1 واحد وزنی مایع و 3 واحد وزنی پـودر با هم مخلوط می گردد. در صورتی که ملات با غلظت کمتر مورد نیاز باشد میتوان نسبت پودر به مایع را به تناسب غلظت مورد نیاز کاهش داد تا ملات روان تر تهیه گردد. لذا نسبت مصرف کمتر از 5/2 قسمت پودر به یک قسمت مایع مجاز نمی باشد.
از آب بعنوان حلال برای پاک کردن سطوح کار از ملات ضد اسید قبل از خشک شدن کامل میتوان بهره برد.

POT LIFE زمان سفت شدن ملات

مدت زمان سفت شدن ملات KA 700 با دمای محیط 23 درجه حدود 35 دقیقه می باشد، کاهش و یا افزایش دمای مذکور در سرعت عمل POT LIFE مؤثر می یاشد.

CURING TIME زمان گیرایی و بهره برداری

از سطوح کاشی شده با ملات KA 700 پس از 48 ساعت میتوان استفاده کرد، اما جهت بهره برداری از این سطوح در مقابل مواد شیمیایی می بایستی 8 روز به آن زمان داد.

لازم به ذکر است که ملات فوق، خواص شیمیایی خود را پس از 28 روز از تاریخ نصب کاشی و یا آجر ضد اسید بطور کامل بدست می آورد.

KA 700 را میتوان در مورد زیر به کار گرفت

از ملات ضداسیدی KA 700می توان در مخازن ، کانالها و حوضچه هایی که در معرض اسیدهای مختلف و یا بخارات اسیدی قرار دارند مانند: اتاقهای باطری، سالن های تولید و نگهداری اسید، نیروگـاهها، پتروشیـمی ها صـنایع لبنی، سالن های آبکاری و … بهره برد.

انبارداری ملات KA700

پودر ضد اسیدی KA700 در صورت نگهداری در انبار سقف به مدت نامحدود قابل نگهداری می باشد، مایع ضداسید700 KA را نیز (در صورت عدم نگهداری آن در دمای کمتر oc5 درجه سانتیگراد و جلوگیری از یخ زدگی می توان بصورت نامحدود نگهداری گردد.)

تذکر: بهتر است در صورت نگهداری طولانی مدت مایع ضداسید در ظرف حاوی مایع بخوبی میکس گردد.

ملات ضداسیدی KA700

جهت نصب و بندکشی و آجرهای ضداسیدی

ملات ضداسیدی KA700 دو جزئی و بر پایه سیلیکات پتاسیم و هاردنر ضداسیدی مخصوص می باشد. از این ملات در نصب و بندکشی کاشی های ضداسیدی در محلهایی که در معرض مقابله با مایعات اسیدی قوی، دمای بالا، شستشو ملایم با آب و مقابله با مایعات قلیایی ضعیف مطرح باشد، استفاده می گردد.

ملات KA700در محیطهای قلیایی ضعیف تا دمای 900 درجه سانتیگراد مقاوم می باشد. ملات KA700 در مقابل کلیه اسیدهای قوی (باستثنای اسیدفلوئیدریک) و همچنین محیطهای خنثی (شستشو با آب) مقاوم می باشد.

نحوه کاربرد ملات ضداسیدی KA700

ملات فوق بصورت دوجزئی (مایع و پودر) مورد استفاده قرار می گیرد نسبت اختلاط این ملات 1 به 3 می باشد. (ملات KA700 روی)

کاشی ضد اسید و ویژگی های آن

  1. ویژگیهای ظاهری کاشی ضد اسید
  2. ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی کاشی ضد اسید
  3. ویژگیهای شیمیایی کاشی ضد اسید

کاشی ضد اسید و ویژگی های ظاهری آن

ویژگی های کاشی های ضد اسید شامل شکل کاشی، اندازه ها و ضخامت بوده که محدودیتها و شرایط مربوط به هر یک از این ویژگیها در کاشی های ضد اسید به شرح زیر است:

شکل کاشی ضد اسید

کاشی های ضد اسید معمولا به شکل چهارگوش (مربع یا مستطیل) می باشند ولی محدودیت خاصی از این نظر وجود ندارد. فقط کاشی هایی که به شکل های دیگر می باشند باید کلیه ویژگیهای استاندارد کاشی های ضد اسید را داشته باشند.

این استاندارد برای کلیه ی قطعات ضد اسید از جمله قطعات مخصوص لبه ها و کناره ها و همچنین قطعاتی با شکل های خاص که در مخازن بکار میروند از نظر شکل و اندازه محدودیت خاصی قائل نمی شود ولی از نظر اندازه ها و رواداری های مربوطه بایستی با توجه به اندازه های اسمی هر یک کد توسط سازنده تعیین می گردد و با توجه به اندازه ها و رواداریهای کاشی های هم اندازه شرایط ذکر شده در این استاندارد را دارا باشند.

از نقطه نظر ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی قطعات ضد اسید ی که به اشکال غیر از چهار گوش می باشند بایستی کلیه ویژگیهای منظور شده در استاندارد کاشی های ضد اسید را دارا باشند.

اندازه ها در کاشی ضد اسید

در کاشی های ضد اسید از نظر این استاندارد محدودیت خاصی وجود ندارد

ضخامت کاشی ضد اسید

آجر ضد اسیدی به دلیل مقاومت بالای شیمیایی در مکان های صنعتی که در معرض ریزش اسیدهای خورنده با غلظت های متفاوت هستند، استفاده میشوند. همچنین آجر ضد اسید در حوضچه های سولفور و سایر تجهیزات مشابه که علاوه بر مقاومت شیمیایی بالا، بدلیل تغییرات دمایی شدید، مقاومت در برابر ترک خوردگی نیز مورد نیاز می باشد کارایی بسیار بالایی دارد، شرکت رنگ آریا سطح تهران آمادگی هرگونه مشاوره، تهیه و اجرای انواع سرامیکها و آجرهای ضد اسید و همچنین انواع ملات های ضد اسید مانند ملات فوران جهت چسباندن انواع کاشی های ضد اسید سرامیک و بندکشی آن  را دارا میباشد.

4.8/5 - (6 امتیاز)

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ